måndag 22 december 2008

En spontan roadtrip

Klockan är 05.19 och jag är just hemkommen.
Nej, jag har inte varit i kyrkan tills nu (lyckligtvis), utan jag har varit på ett 6,5 timmar långt äventyr. Egentligen skulle jag bara fara förbi Hanna och dricka glögg och säga hejdå innan hon åker hem till Sundsvall idag, men det slutade med att Tommie hittade en Mercedes på Blocket som han bara var tvungen att ha. Så tjugo minuter efter han sett den satt vi i bilen på väg till Älvsbyn och han var helt eld och lågor över att han skulle köpa en plåttysk.

När vi väl kom fram efter att ha kört genom värsta busvädret blev det i slutändan ingen affär, eftersom det visade sig att det egentligen inte var en bil utan ett vrak. För mig är det helt obegripligt hur man inte kan klämma ur sig över telefon att bilen är rostig på fler ställen än "bara lite på en skärm". Trodde säljaren verkligen att vi inte skulle se det när vi kom fram? Nej, det var allt ett par riktiga bönder som lurade iväg oss på en 50 mils roadtrip ikväll. Men det var skoj ändå, om än väldigt onödigt! Vi fick ju bland annat vara med om en skjutning av en trafikskadad ren och rena, rama snöstormen.

Nu kallar däremot sängen, har varit igång i 22 timmar nu. Om man nu inte räknar med att jag sov två timmar i bilen på hemvägen, vill säga. Fast det är fan en ansträngning att försöka sova två stycken i baksätet samtidigt som både vill ha uppe fötterna på sätet för att det är svinkallt på golvet...

Inga kommentarer: