onsdag 10 december 2008

Mental bantning

Det känns som att hundra kilo stress och ångest släppte från mina axlar idag, när inte mindre än två bra (skolrelaterade) saker inträffade/uträttades. Nämligen:

1. Jag blev klar med mitt radioinslag. Hade tänkt infinna mig på skolan redan åtta imorse, på frivillig basis, men stängde av klockan när den ringde halv sju och sov en timme till... Men jag kom ändå dit halv nio, så ganska bra gjorde jag det i alla fall. Sen har jag suttit hela dagen och klippt, klistrat och framförallt jävlats för att få ihop ett fungerande radioinslag.
Tack Gud för att radioeleverna fanns på plats hela dagen och kunde hjälpa en stackars radioamatör som mig. Eller föresten, idag har radioeleverna fan varit mina Gudar!

2. Jag har kirrat praktikplats! Inse att det är över fyra månader kvar tills vi ska ut på praktik och att det ändå är i princip fullt på alla tidningsredaktioner i Västerbotten och Norrbotten. Då kanske ni förstår hur stressad jag har varit över det eftersom jag verkligen vill vara på en lokaltidning den här första praktiken. Men idag fick jag ett glädjande mail av VK's chefsredaktör Gunnar Falck som (efter att ha fått ett nej av att vara på deras "huvudredaktion") meddelade att jag kunde göra min praktik på deras lokalredaktion i Lycksele.

I'm so happy right now alltså!!!!!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

wohooo! LYCKSELE chalalalala! x 40

Anonym sa...

Va bra! Grattis!!

Anonym sa...

Ah, jag har läst så himla mycket bra om det stället :) Allt verkar positivt! Härligt att det både verkar vara super bra strand & bad, samtidigt som det är party liv.