måndag 15 december 2008

Skadjeglädje är den enda sanna glädjen

Jag trodde seriöst att den här dagen skulle bli, om inte skitbra, så helt okej. Men ack så jag misstog mig; dagens studiebesök på SR Norrbotten i Luleå var bland det tråkigaste jag upplevt på länge.
Emma livade däremot upp min dag när vi handlade för en stund sedan och hon lyckades med bedriften att riva ner ett helt ställ med Lypsyl. Behöver jag säga att jag höll på kissa ner mig av skratt - skadeglädje tusen, alltså.

Händelsen fick mig föresten att komma ihåg när jag rev ner ett ställ Labello på Ica hemma i Lycksele för något år sedan. För att det ska bräcka Emmas insats idag kan jag tillägga att jag välte det över Lyckseles i princip enda celebritet, Kent Larsen - mer känd som "Robinson-Kent". Oj, vad förvånad Kenta måste ha blivit över att bli attackerad av ett gäng läppcerat.

Inga kommentarer: