torsdag 4 december 2008

Leve galningarna!

Jaha, då var det ändå någon som plockade ner mig från min egenbyggda tron som mästerkock genom att kommentera förra inlägget med: "ps. Stek på lägre värme än Anna gjort! HAHA". Säker någon avundsjuk jäkel som är hatisk för att jag lagar godare mat än den...
Haha, nämen seriöst, nu när jag kollade på bilden såg jag att den faktiskt ser jäkligt bränd ut, vilket jag inte tyckte den smakade som igår. Men vad vet jag, jag gillar ju bränd mat! Det sägs ju även att "bränd mat ger snygga barn". Och eftersom min mamma gillar när kött och liknande är välstekt har ni ju förklaringen där till varför jag är så good looking...

Ni läsare kan ju ta till er av tipset i alla fall: föredrar ni mer lättstekt (mindre bränd?) mat steker ni bara på ca: en minut per sida.

Idag har jag varit i skolan hela dagen och haft radiolektion, med Kjell Peder Johanson från P4:s Karlvagnen som föreläsare. Han var verkligen helt galen karln, på ett roligt sätt. Dagens lektion handlade om rösten och språket i radion, men lektionen inleddes med att vi dansade något som liknade linedance. Vi hann även med att sjunga kanon av en sång han hade skrivit under lunchen...
Ja, jag vet inte om jag lärde mig så mycket som jag kommer att ha nytta av som tidningsjournalist men roligt hade jag i alla fall!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha, ha, "kött och liknande", den var kul!
Annsson är du säker på att du uppfattat det hela rätt - är det inte "bränd mat ger s t y g g a barn" :-)