onsdag 14 januari 2009

Ett kärt återseende

Just nu sitter jag i vår megafeta och superbekväma soffa på Villhill och lyssnar på Kings of Leon... Jajjemen, jag är hemma i Lycksele!!!

Det blev en spontan resa hit. Istället för att gå på krogen i måndags gick vi till kvarterslokalen på Ankars. Därmed sparade jag en massa pengar som annars skulle gått åt, och istället la jag de på en bussbiljett hit. Och det var sannerligen värt både de där 131 kronorna och nästan fyra timmarna av restid, för jag fick chocka alla med min oanmälda ankomst. Sånt är alltid skoj, att se hur förvånade men framförallt glada folk blir av att se en. Hehe.

Idag på förmiddan var jag och VD på Tannbergsskolan och fikade. Det var en märklig känsla, att återigen stega in på skolan som jag inte satt min fot i på över sju månader. Men samtidigt kände jag mig hemma. Än så länge känns Tbg mer som min skola än Musikhögskolan i Piteå. Fast den känslan lär väl ändras efter tre år på journalistlinjen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltid lika kul med överraskningar!
Speciellt vissa :-)