fredag 16 januari 2009

Dagens väderleksrapport

Alldeles, alldeles strax drar jag och Robban till de norrbottniska vidderna. Egentligen skulle vi fara kring tolv, men eftersom att det är så jäkla kallt ute sköt vi upp avfärden för att minimera risken för punkteringar och motorhaveri.
Inte för att det är så mycket varmare nu; -24 i jämförelse med de -29 när jag klev upp... På sina håll i Lycksele har temperaturen varit nere på hela -35, men på Glasberget är det alltså lite varmare.

Dock tycker jag att alla som klagar på minusgraderna borde bylsa på sig sina varmaste kläder och gå ut på åtminstone en kort promenad. Jag var ute och gick igår (då var det också -24) i nästan en timma (var dock inte och värmde mig mellan varven) och det var jättehärligt! Luften kändes frisk och kylan bet sådär skönont i kinderna. Däremot hade det varit lite skönare om jag hade haft med mig varmare kläder hit. Eftersom att det var 30 grader varmare (!) i Piteå när jag for i tisdags planerade jag inte för den här kylan, så långkalsongerna och alla varma skor är där uppe.

Nu har Robban hunnit komma, jag måste packa det sista... Ciaooo!

Inga kommentarer: