onsdag 14 januari 2009

Ett ärligt försök att skaffa vänner...

Idag, efter det att jag kom hem från Tannbergsskolan, fick jag för mig att jag skulle ta fram Metal och vara lite social med honom. Vi har nämligen inte riktigt blivit vänner ännu, han är fortfarande lite aggressiv mot mig... Och jag vet faktiskt inte riktigt varför, han kanske bara tycker att jag luktar illa eller något, haha. Heavy och jag har åtminstone nått någon slags förståelse och acceptans för varandra, men till det stadiet har alltså inte jag och punggeckon (jag kallar Metal så eftersom han har gigantiska cohones) kommit.

Hur som helst, idag när jag tog ut honom ur terrariumet var han jättesocial helt plötsligt och klättrade runt min hand. Sedan satte jag ner honom i sängen - där han aldrig har varit tidigare - men då blev han plötsligt sitt gamla vanliga, elaka jag. När jag skulle ta upp honom sprang han bara iväg och gjorde sitt surljud...

Nu ligger han och Heavy och ser jättesöta ut tillsammans. Ja, tydligen så duger hon som vän i alla fall.

CentreraSurisen ville inte vara med på bild...

Såhär gulliga är dom små rackarna mot varandra i alla fall

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att han springer iväg och inte försöker bita dig! Jag skulle vara lite rädd tror jag..

Johan Haraldsson sa...

Vilka enorma bollar :p

Johan Haraldsson sa...

Haha, blir ju nästan avis :P