måndag 26 januari 2009

Jag har inte gett upp hoppet

Sedan jag flyttade hit till Piteå har jag lagt allt vad träning heter på hyllan. Min räddning har varit att jag bor på översta våningen och varit tvungen att kuta upp och ner för trappen - men självklart ger det inte speciellt mycket.
Men nu jävlar ska det bli ändring på det, för idag har jag äntligen fått tummen ur min numera feta röv och köpt ett träningskort. Och det känns hur bra som helst, för även om det är skönt att slappa har jag saknat att få svettas frivilligt.
Men smakar det så kostar det: ett årskort här på Korpen kostar drygt 3000 spänn. Fast då fick man ju en jättefin sportbag på köpet...

Det blir dock inget gym nu i början har jag bestämt mig för. Lyfta skrot har jag ledsnat på efter att ha nött gymgolv i 4-5 år. Istället ska jag ta del av det breda utbud av olika typer av pass, med start redan imorgon. Då blir det först 45 minuter aerobic och sedan 40 minuter core.

Inte före att ropa hej i förtid, men beach '09 here I come! Det kan ju åtminstone inte bli värre än vad det är nu....

Inga kommentarer: