lördag 10 januari 2009

Hur man än vrider och vänder på det får jag aldrig som jag vill

Igår mäkte jag att några av mina klasskompisar satt och bläddrade i något katalogliknande, vilket visade sig vara vår skolkatalog. Jag blev genast lite stött över att jag minsann inte hade blivit fotad till någon skolkatalog och att jag också ville vara med.

Det visade sig dock att jag visst fanns med; tydligen använde de sig av bilden de tog första dagen på nollningen. Så då blev jag istället sur över att jag minsann aldrig hade fått veta att den skulle användas officiellt och att jag verkligen inte ville medverka i någon katalog.

Vad är det där man brukar säga om gräset..? Jag tror kanske att det skulle kunna användas i det här sammanhanget.

Hade jag vetat den där morgonen att jag skulle dras med en bild i tre år hade jag nog spenderat en extra timme framför spegeln för att försöka få bort den käcka tantlooken jag har på bilden...

Inga kommentarer: