lördag 24 januari 2009

Festen är slut, men blåmärkena finns kvar

Det blev en kväll i Minttuns tecken igår. Direkt efter att jag postat gårdagens blogginlägg ringde det på dörren och Emma kom instormande med en liten stackars kökssax i handen och sa "Anna, vi ska klippa lugg". Fem minuter efter det hade hon en något ojämn, men ytterst klädsam lugg. Därifrån gick det däremot utför. Vi två satt hemma hos mig och spelade en herrans massa kortspel med shotbestraffning för förloraren.
Därefter var planen att vi skulle gå till Ankars och förfesta, men grannarna på nedervåningen fick syn på oss när jag gjorde en fin halkdans utanför fönstret och bjöd in oss. Så det blev en dekadent förfest där istället innan vi drog oss till Kåren.

Väl där möttes vi av livemusik i form av ett hårdrocksband (yey!) med en dreadheadsångare i spetsen (Anders Fridén-wannabe?). Skitbra musik, visst, men kanske inte så dansvänligt.

Kvällen avrundades med ett platt fall på Sundsgatan för min del, och idag är jag blå och halvt sönderslagen. Min kamera var död på grund av batteribrist igår, och därmed har jag personligen inga bilder från gårdagen. Vilket jag är väldigt glad över. Däremot fanns det ju andra som inte var sen att utnyttja mitt berusade tillstånd genom att föreviga vissa tokigheter på bild... Jag ber till högre makter att de inte kommer ut till allmän beskådning.

Inga kommentarer: