onsdag 21 januari 2009

Hjärnspöken vs skogsturkar

Utanför skottar en traktor bort snön. Jag är alltså inte ensam vaken denna tisdagsnatt, trots att jag omges av mörka fönster.
En tanke slog mig tidigare ikväll, som jag skrev i förra inlägget - quod me nutrit me destruit.
Men lugn, jag ska inte bli en sån här djup och kryptisk bloggare. Jag föredrar faktiskt att inte dra fram alla mina hjärnspöken i ljuset.

Ikväll har Emma varit här och vi har haft en rolig kväll. Speciellt när Emma (som vanligt) försökte imitera norrländska men mer lät som en gotlänning och när vi hade reklamtävling. Emma visade mig även Skogsturken som jag helt har missat och vi började spåna på en egen parodi. Mer säger jag inte, med risk att någon snor vår briljanta idé.
God natt!

Emma och jag - kattbilden!

Inga kommentarer: