torsdag 1 januari 2009

Så har vi tagit klivet in i 2009

Gott nytt år hörrni!
Min första insikt år 2009 är att jag aldrig mer ska vara nykter bland fyllskallar. Även om jag hade en helt okej nyårsafton kantades den av en bubblande irritation över hur jävla seg och jobbiga alla var. Eller, föresten inte alla - min 17-åriga syster och hennes kompisar var enda som jag inte störde mig på när de drack. Och Simon skötte det där med procenten riktigt bra, för en gångs skull.

Jaja, sjuk och irriterad eller inte - det blev ett nytt år i alla fall. När vi skålat in tolvslaget på Shell (jag med alkoholfritt jordgubbsvin) ville jag bara hem och sova, men tyvärr ville andra (läs: än en gång fyllskallarna) annorlunda. Så det blev "efterfest" hos oss, och sedan var jag tvungen att skjutsa hem alla... Suck.
Nästa år kommer jag att fira både jul och nyår på varmare breddgrader. Och då snackar jag inte Thailand utan snarare en öde ö där jag ska leva Robinsonliv medan alla andra först stressar ihjäl sig (under jul) för att sedan sega ihop (på nyår).

Mitt nyårslöfte för 2009 är att jag ska ha sjuhelvetes roligt och njuta av livet. Hur det yttrar sig får ni se om ni fortsätter läsa min blogg under året.
Lev väl!

3 kommentarer:

derka sa...

Fint klippt bild där! Simons frisyr är den jag syftar på mest :) Hoppas du fick sova sen! Tack än igen för skjutsen, det var ju ganska kallt ute!

Anonym sa...

Låter inte som den bästa nyår du varit med om. Men snart är alla tillbaka i Paltlandet. Då får vi ordna fler kvällar som den innan lovet.

Anonym sa...

Sorry att du hade tråkigt och att du hade jobbiga "fyllskallar" omkring dej! Förlåt o kram från en av dom (?)