tisdag 6 januari 2009

God trettondag, eller vad man nu säger.

Idag är det alltså trettondagen, och den största delen av Sveriges befolkning har varit ledig. Många har säkert använt dagen till att sova ut efter nattens hockeymatch - som alla tycks klaga på. Kanada spelade tydligen allt annat än fair play, men är det inte det hockey handlar om? Våldsammast vinner, alltså. Det är ju ingen mjukissport som till exempel fotboll vi snackar om.

Trettondagen innebär ju också att det var tretton dagar sedan julafton (otippat va?) och på tal om det fick jag bara med mig en bråkdel av alla julklappar till Piteå. Vilket känns rätt surt, jag ville ju ha med mig min supergjutjärnsstekpanna och dammsugaren men de får komma till matte en annan gång. Men här är i alla fall några av mina favoritjulklappar - eller åtminstone några som fick plats i resväskan...

Jag fick ett Bjørg-berlock med ett "A" av VD, som jag satte på mitt when I'm good I'm very very good when I'm bad I'm better-halsband som jag fick av Simon i studentpresent.

Av älsklingen fick jag bland annat en gourmetkniv från Hackman. Kan verka lite boring, men ni anar inte hur många gånger jag svurit över knivhelvetet som ligger i min kökslåda. De duger inte ens att döda en fluga med. Den här var däremot kanoners!

Tofflorna har jag visat tidigare, men de är verkligen underbara! Jag älskar att de är rätt mycket vaderade under sulan, det är som att gå på solvärmda moln. Från Friis&Company, en julklapp från min ömma moder.

Av min kära lillasyster fick jag inte bara ett refillkort på 200 spänn utan även denna skitsnygga jacka (som jag hade önskat mig!). Jag gillar att det är lite färg i den, men att den ändå är lättmatchad. Spana förresten in mina Dr Denim-jeans som jag köpte i Umeå förra veckan :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar halsbandet! Det blev ju jättefränt med A-berlocken :)