måndag 19 januari 2009

Förbjud gubbar med keps att köra bil

Idag inleddes en ny läsperiod med nya kurser - Språket som journalistiskt redskap och TV-journalistik. Det ska bli spännande att se hur det går med dem, ärligt talat fasar jag lite inför TV-kursen. Jag tyckte nämligen att det var nog krångligt med tekniken på radiokursen och nu ska jag lära mig att hantera en tv-kamera och hela tjofaderittan.... Men det är ingen idé att börja stressa upp sig för det nu. Mañana, mañana säger jag bara. Eller jueves, jueves (torsdag, alltså) eftersom att det är då kursen börjar.

Nej, nu innan jag börjar svamla iväg måste jag berätta om dagens händelse. Vi var på Piteå museum idag på eftermiddagen för en uppgift i språket-kursen, och på väg hem tiggde jag skjuts av Malin. När vi stod i en korsning och väntade på trafiken som kom från höger började bilen framför backa helt tvärt och innan Malin hann handla small det. Vi körde efter han som backat in i hennes bil och före vi klev ur bilen sa jag till Malin att det säkert var en såndär gubbe med keps (ni vet!)...
Och tror ni inte på fan att det är just en sådan som kliver ur sin fula Nissan. Eftersom att det var en old man var dock jag och Malin väldigt trevliga mot honom, trots att det visade sig att han hade backat sönder hennes extraljus. När gubbfan (ja, nu får han heta så hädanefter!) senare började säga att det var Malins fel (!!!) att det hade inträffat, för att hon stod för nära, kunde jag däremot inte hålla käften längre. Så jag sa helt sonika till honom att han skulle ersätta Malin för extraljuset och att det inte fanns någon tvekan i att det var hans fel att han backade in i henne...
Så nu får vi se hur det går, om han hittar på någon annan dålig ursäkt än de han klämde ur sig idag.

Tur att det inte var min bil, för skulle någon säga att det var mitt fel att han backat in i min bil - då jävlar! Min stubin kan vara väldigt kort, om vi säger så...

När man söker på "gubbe med keps" på google kommer denna bild upp - vilket måste tala ganska starkt för allmänhetens uppfattning av detta klientel i trafiken

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh jag blir så UPPRÖRD! jävla skit satans terror helvete! ursäkta mitt utbrott haha... ;)

ja det måste du! den va grymt verklig. tycker jag i alla fall, men den är väl just bra för att man vet att det har hänt på riktigt skulle jag förmoda. annars skulle det säkert bara bli en sån här film man aldrig såg!

vet faktiskt inte om de är samma.. har för mig att de finns två filmer men har ingen aning.

Anonym sa...

Det här stämmer fortfarande.