torsdag 8 januari 2009

Everything happens for a reason, but sometimes it's hard to figure it out

Just nu är det nog väldigt många som tänder ljus, lägger rosor och andra minnessaker i Maja Berghs trädgård. Själv befinner jag mig ju 23 mil från Lycksele och kan inte vara med under denna minnesstund, men jag finns med i tankarna! Micke har även köpt en ros från mig som någon (om inte han själv orkar) kommer att lägga där...

Det är fortfarande så svårt att förstå att det verkligen har inträffat. Och man säger ju att allt har en mening, men att livet tas ifrån en 17-årig, underbar tjej tycks helt sakna någon sådan. Men jag antar att tiden får utvisa vilken betydelse det här har.
Något som jag tror många lärt sig av Majas bortgång är dock att ta vara på varje dag, och framför allt att ta vara på varandra. Bortom orättvisor och sorger är livet något underbart som man ska leva till fullo.




Denna minnesfilm har Majas vänner gjort, och den visar vilken fin person hon var

1 kommentar:

derka sa...

Känns som jag vill fara dit igen imorgon och tända, Nog för att du fortfarande inte är här och gör det själv men, kan ta med ett ljus från dig med!