tisdag 20 januari 2009

Fattiglapp

Fan vad tragiskt det är att vara så fattig som jag är för tillfället. Igår var jag och pantade burkar för att finansiera mina matinköp (en burk tikka masala), och jag upptäckte att jag har börjat skämmas för att gå och panta. Jag kände mig som en lodis där jag stod med mina kassar!
Paradoxalt nog skäms jag för att jag tycker det är pinsamt att panta - egentligen borde jag ju vara stolt som gör en insats för miljön (och min egen ekonomi).

För att spara pengar tog jag sovmorgon idag för att äta en sen frukost och därmed har jag inte behövt någon lunch. Nu sitter jag och knåpar på en artikel, och när jag blev sugen på något hämtade jag en påse fis-herman's som låg i skafferiet. Ja, halstabletter är faktiskt det närmaste jag kommer nå götta för tillfället.

Däremot måste jag gå och köpa mig en deodorant idag. Jag står inte ut med mig själv om jag måste lukta svett under armarna en dag till. Men jag kan väl se det som att besparingen jag gjorde på den uteblivna lunchen idag får läggas på svettbekämpningsmedel.

Inga kommentarer: