onsdag 7 januari 2009

Imorgon gör jag radiodebut

Idag började skolan om igen på riktigt, och jag har uppehållit mig där från klockan 8 till 16. Egentligen började vi inte förrän 9, men som vanligt ville pluggis-Angelica att vår radioredaktionsgrupp skulle börja tidigare... Men det kan ju också bero på att hennes buss (hon pendlar från Skellefteå) kommer in just 8 och att hon därför tvingar dit oss för att hon ska slippa vara ensam. Jag tror i alla fall att det ligger någonting i det.

Dagen har därmed ägnats åt redigering av inslag, konstruerande av körschema, manusskrivning och inspelning av prator till morgondagens radioprogram. Det sistnämnda är det absolut roligaste; jag gillar verkligen att vara i studion! Därmed kommer jag att älska morgondagen eftersom jag ska vara programledare i vår sändning. Yes, det blev klart idag att jag gör min debut som (S)Anna Bråding imorrn då det körde ihop sig lite för en av de "ordinare" programledarna idag.
Och det är klart att jag måste ha just fröken Bråding som förebild - med den här whiskeyrösten jag har i nuläget och faktumet att vi är född samma datum (fast hon är nio år äldre än mig...) kan vi praktiskt taget vara samma person. Minus knarket, förstås.

När jag ser den här bilden kan jag konstatera att vi är lika långpannade båda två också

Inga kommentarer: