måndag 3 november 2008

Anna vs telia, 1 - 0

Ibland kan jag bli stolt över mig själv för de minsta sakerna. Idag efter skolan skulle jag svänga förbi Ica och snabbhandla eftersom att magen skrek efter mat. Men självklart ville ödet annorlunda, när jag kom innanför dörrn i butiken blev jag stoppade av en säljare från Telia som ville pracka på mig ett abonnemang. Till saken hör att jag har jättesvårt att säga nej till säljare, åtminstone när de kommer ett bra argument för deras produkt. Så egentligen borde jag lägga benen på ryggen så fort en såndär kohandlare kommer fram, men dum som jag är blir jag mest glad och tänker "åh, någon som vill prata med mig, vad trevligt".

Nåväl. Efter många turer hit och dit och ifrågasättande från mitt håll av snubbens säljargument gav han upp med orden: "okej, du slipper". Haha, vafan är det för säljteknik? Det lät på han som att jag hade tur som slapp bli pålurad deras abonnemang.

Till saken hör att jag såhär i efterhand ångrar lite att jag inte "gav med mig" och skaffade deras abonnemang. Men den känslan vägs rejält upp av att jag lyckades säga nej, om än inte rakt ut så genom att argumentera emot tills "jag slapp".

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe...tack!!... visst är hon snygg?!=)
- grandisar är jättesnälla hundar!!...så jag kan absolut rekomendera en;)... hehe....