fredag 7 november 2008

I'm the Klantarsel

Är jag sämst, eller är jag sämst? Jag missade min buss som jag skulle ta fem över elva. Inte så konstigt kanske, med tanke på att jag började packa tio i elva. Sen sprang jag mot busstationen och retsamt nog såg jag hur bussen körde förbi och ifrån mig...

Jaja, nu får jag ju alla fall tid att packa om väskan och vika ner allt lite finare och se så att jag inte glömde något vid första packningen - risken är ju överhängande. Dessutom kan jag gå ner till postboxen och hämta mina linser; jag tog det sista paret i morse och tänkte "jaha, då får jag väl ha samma par endagslinser hela helgen". Innan jag kutade till bussen tvärkikade jag i postboxen och såg att linserna jag beställde i måndags hade kommit - men typiskt nog hade jag nyckeln till boxen upp i lägenheten så jag fick inte ut de. Men nu jäklar får jag se bra hela helgen, tack vare att jag missade första bussen!

Däremot var det lite pinsamt att ringa chefen och säga att jag hade missat bussen, och därav inte kommer till jobbet förrän vid sju - egentligen börjar jag fyra... Och jobbigt nog måste jag åka hormonbussen från Skellefteå; nu har ju skolan börjat om efter lovet. Bäst för mig att jag inte glömmer mp3'n!

Inga kommentarer: