tisdag 4 november 2008

En kväll som Amy

Det känns som att det börjar bli dags för att berätta lite om lördagen nu. Jag hade verkligen en superdag (märk väl att jag inte skrev supardag) som började på Spa. Eftersom att jag skulle fixa lite grejer på eftermiddagen och därav behövde vara i kördugligt skick stod jag över ölen som nästan alla andra drack. Och tur var väl det, för när jag kom därifrån hade jag ändå huvvévärken så att det räckte och blev över.

Samma gäng som var på Spa - jag, Simon, Linda, Christian, Larsa m.fl. - åt sedan middag på Golden. Det blev en pizza faktiskt, det känns som att jag måste passa på när jag är hemma. Alla säger nämligen att pizzorna här i Piteå är skit.

I alla fall hade jag inte tänkt klä ut mig eftersom jag inte hade funderat ut någon bra outfit till i lördags. Men efter middan ändrade jag mig och tog på mig en gammal häxperuk som jag (försökte) sätta upp med ett postengummiband till något sockervaddsliknande. En massa kajal, rött läppstift OCH läppglans (inklusive en dos på tänderna) och en ditmålad mouche så var jag helt plötsligt Amy Winehouse. Eller åtminstone en fetare variant av henne.

Passande nog pimplade jag wine hela kvällen, en hemkokad variant för att vara exakt. Det var nämligen några som hade glömt att Systemet var stängt i lördags... Tur alltså att det finns de med en full vinkällare, och som dessutom har lyckats åstakomma ett gott vin på egen hand! Måste dock säga att förfesten inte var lika bra som vinet, det var lite för lugnt för min smak. Så jag och VD drog på en turné runt stan i stället, med passande allsångsmusik i bilen (oroa er inte, det var VD som körde och inte jag). Vi for bland annat förbi några kompisar till VDs syrra - där även hon (syrran alltså) befann sig - och körde "bus eller godis" för deras barn. Vi fick dock inget godis, men väl ett vinglas (för mig) och en kaffekopp (till VD). Efter det funderade vi på att åka vidare på våran Bus eller vin/kaffe-turné men det blev inget av det.

Slutligen drog vi på hotellet. Och ja, det var väl helt okej där - faktiskt riktigt roligt när jag tänker efter. Däremot blir jag så himla störd på att Lyckselebor suger på att klä ut sig. Vi var max en tredjedel som var utspökade, och det var till och med de som kom från en maskerad som hade slitit av sig sina utstyrslar. Nej, nästa gång får folk morska upp sig och våga gå ut och se förjävliga ut. Det är ju faktiskt jävligt roligt!

Hell yeah!

VD fick (välförtjänt!) många komplimanger för hennes übercoola sminkning på hottan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo nog såg ni "för djävliga ut" men coola ändå! Fränt med dragkedjor i nyllet - vore kanske inte dumt, bara dra igen ev uppkomna rynkor....... :-)