tisdag 11 november 2008

Skare va på de här viset?

Nu har jag ringt och bråkat med Bredbandbolaget igen. När jag kom hem för en stund sedan väntade nämligen en betalningspåminnelse från dem i postboxen. Jag orkar inte dra hela storyn för den är hyfsat komplicerad, men kort sagt har de skickat mig en telefonibox som jag varken beställt eller nyttjat och sedan skickat upprepade fakturor för den. Tidigare har jag varit överraskande trevlig när jag pratat med olika anställda, men idag blev jag riktigt less vilket nog hördes genom luren. Inte så att jag skrek åt de eller något, jag använde mig bara av kraftuttryck som "jag börjar bli jävligt irriterad" och körde lite Sverker-taktik. Vilket funkade utmärkt, så jag kanske ska börja vara mindre trevlig och mer Sverker hädanefter. Jag tänker dock inte kritisera Bredbandbolaget nämnvärt; de har trots allt varit väldigt trevliga, tillmötesgående och strukit alla mina skulder. Men skickar de mig en till faktura/fordran/påminnelse - då jävlar blire tunnan!

Nu har jag föresten haft alla veckans föreläsningar. Men tro inte att jag kan ligga på latsidan för det; i radiokursen måste jag börja läsa litteraturen (när den väl kommer), göra mina radioanalyser, planera mitt individuella radioinslag och fila på ett helt radioprogram. Och i kursen Medier i samhället ska vi driva en samhällsblogg som jag ska skriva en artikel till varje vecka, två månader framöver. Jag kommer att länka till den så fort vi börjar få upp lite material på den!
Inspirationskälla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är utmanad i min blogg Anna :)

Anonym sa...

Det hjälper inte att va trevlig alla gånger - speciellt inte när det gäller bredbandsbolag, försäljare etc.........