torsdag 6 november 2008

Annas EMA-blogg

Jag kom ju på att det är EMA-galan i kväll på. Jag tror att jag faktiskt aldrig har sett någon mtv-gala tidigare, men eftersom den här sänds i en vettig tid och jag inte har något annat för mig har jag tänkt sitta bänkad i kväll!

Vette fan vad jag tycker hittills dock; Katie Perry gjorde ju entré som en american football player, på ett gigantiskt (fallossymboliserande?) cherry chapstick. Så långt var väl allt lugnt. MEN SÅ SJUNGER HON DÄR DEN JÄVLA KISS-LÅTEN! Ja, ärligt talat tyckte jag den var bra när den kom, men nu blöder mina öron så fort jag hör den. Att den var sämre i live-version förvärrade ju ytterligare, jag tror att mina öron näst intill förblödde.

Sen har ju Beyonce sjungit sin märkliga If I Were a Boy, iklädd någon klänning (?) som mest liknade en riddarrustning. Jag vet inte om det var höstens trend med markerade axlar och Hervé Legers bandageliknande klänningar som hon tog ett steg längre. Fult var det då i alla fall!

Men värst hittills var dock att Tokio Hotel vann pris för bästa rockband, före bland andra Metallica. SKANDAL! Men det finns väl dock en viss bloggerska som skrattar sig lycklig just nu... Ni kan ju föresten se min blogg som en konkurrent till hennes EMA-blogg just i kväll; jag är den kritiska motsvarigheten av Kenza.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Katy Perrys ena klänning tycker jag var de bästa på hela kvällen, Den som snurrade:D

Anonym sa...

Katy Perrys ena klänning tycker jag var de bästa på hela kvällen, Den som snurrade:D