söndag 30 november 2008

Helgen avslutades med ett rejält styrkepass

Nu är jag hemma i Piteå igen efter en dryg bussresa som avslutades med blodsmak i munnen. Jag var nämligen tvungen att slita som en oxe med resväskan hem från busstationen. När det är decimeterdjup snö och väskan väger ett halvt ton spelar det ingen roll om den är försedd med hjul, det känns ändå som att slita med en elefantunge som bestämt sig för att sitta på arslet.

Det är ju tur att man är stark i alla fall, det fick jag bevisat när jag skulle byta buss i Skellefteå. När jag stod och stretade med att få upp väskan i lastutrymmet kom resevärden (som de har på kustbussarna) och hjälpte mig. Med tanke på storleken på väskan frågade han mig om den vägde över 25 kilo, varpå jag svarar "inte vet jag, jag har inte vägt den". Svaret i kombination med att jag nästan orkade lasta in väskan själv verkade tydligen få han att tro att den vägde under maxvikten, när den egentligen säkert vägde 30 kilo.
Som sagt, det är tur att jag är stark annars hade jag väl fått åka utan väskhelvetet som var sprängfylld av prylar och pinaler.

Kan någon föresten förklara för mig varför internet inte funkade på min dator i Lycksele (inte ens internetleverantören t3 kunde hjälpa mig med problemet) när det fungerar här i Piteå så fort jag kör in internetkabeln?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Testa dra ut och sätta in sladden igen? Brukar ha liknande problem. Men drar man ut sladden några gånger, startar om dator och modem så brukar det funka till slut.

Förresten, finns det maxvikt på bussbagage? Det hade jag ingen aning om!!

Anonym sa...

jaa justja! gaah! jag glömde helt bort också.. men du får ta de nästa gång ? ;p lr?

lycka till i tävlingen hehe