söndag 23 november 2008

En jobbig bilfärd

Fyfan vilket busväder! Jag körde bil hem ikväll, och vädret var allt annat än idealiskt kan jag lugnt säga. Halka, halvt snöstorm, mörker och dessutom var jag trött efter dagens arbete och nattens korta sömn. Turligt nog var det lite djur på vägen. Jag såg bara en räv, inte en ren i sikte. Hade det varit lika mycket ren som det är efter vägen vid gryning och skymning hade jag nog inte kommit hit med en hel bil (och hel Anna?), eftersom det var så snöblint på vissa partier att jag inte såg en centimeter framför bilen.

Men nu är jag i Piteå i alla fall som sagt. Återstår bara att se om jag överlever bilfärden imorrn; då ska jag tillbaka till Lycksele igen! Jag tänkte passa på att vara hemma när jag har flera föreläsningsfria dagar på raken :)
Nu väntar duschen och sen kan ni nog räkna ut med lilltån vart det bär av...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta det lugnt hemåt i kväll! Hoppas det är bättre före....