onsdag 5 november 2008

Tronskifte för världens mäktigaste man

Ja, då fick USA en ny president i natt som också kommer att räknas som världens mäktigaste man under sin presidenttid. Självklart höll jag på Obama - som vann, om nu någon legat gömd under en sten såhär på morgonkvisten - men allra gladast är jag över att världen slipper Bush.

Vi får väl se vad Obama lyckas åstadkomma. Jag kanske är lite krass, men jag är rädd för att han inte blir speciellt mycket bättre som president; maktinnehav har ju en tendens att göra den klokaste till idiot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nja, det är väll snarare vad hans regering kommer göra. Är tyvärr rädd att han har ganska lite makt när allt kommer omkring. Han är tyvärr bara ansikte för vad hans gelikar vill genomgöra. USA är ju trots allt en diktatur.

Anonym sa...

hehe japp. kanske de.. men han vill ju inte vara med där egentligen så jag fattar inte varför han är med då :P

haha typ! men gud carolina gynning är mkt snyggare haha hon är snyggast :D haha ja där sa du ngt.. en fitta i ansiktet va inte så dumt beskrivet ;P