torsdag 2 oktober 2008

Fyfan för fett.

Vet ni vad jag tycker är riktigt motbjudande?
- Feta människor! Och nej, då syftar jag inte på "vanliga" överviktiga människor, utan på de extremfeta. Som t.ex. Manuel Uribe, han som medverkade i tv3's dokumentär "Generation Fett" som sändes i går. Jag såg dock inte programmet av en enkel anledning: jag får obehagskänslor när jag ser människor som är omgärdad av ett gigantiskt hölje av fett. När jag har sett trailern inför programmet har jag varit tvungen att titta bort eller byta kanal, för jag börjar att må så jäkla dåligt. Och nu när programmet äntligen är över och jag trodde att jag skulle slippa fettattacken från tv-skärmen kommer nästa trailer. Som innehåller tjocka ladys som försörjer sig på att sätta sig på killar som enligt mig har en väldigt speciell fetisch... Huvva!

Jag förstår verkligen inte, hur kan folk bli så innihelvetes feta? Jag kan fatta att det är lätt att lägga på sig några tiotals extrakilon av för mycket av det goda och för lite av det jobbiga (motion, alltså). Men att väga 600 kilo, det är ju en bedrift i ordets negativa mening. Men det kanske också är bra att sådana här äckelframkallande dokumänterer sänds. "Jag brukar se det för att avskräcka mig själv. Så jag blir påmind om hur fel det kan gå", som Robban skrev igår (som för övrigt inte är i närheten av tjock, om ni nu trodde något annat).

Ett ord (/två sammanskrivna ord): fyfan.

Inga kommentarer: