torsdag 2 oktober 2008

Tummen ner, Cubus

Fyfan vilket ruggigt väder det har blivit helt plötsligt! I morse var en sån här typisk morgon när man bara ville dra täcket över huvet och somna om, när man såg ut genom fönstret... Kallt, blött och mörkt - brr.

Jag måste föresten passa på att dela ut veckans diss såhär i lunchtider, och det är inte vädret jag ska klanka ner på. Utan klädkedjan Cubus. Såhär ligger det till: jag har aldrig varit något fan av Cubus kläder. När jag kommer in i en av deras butiker har jag upplevt sortimentet som lite "B:igt", en sämre variant av Ginas ungefär. Men när jag besökte Cubus här i Piteå ändrades min åsikt - jag har sett många fina plagg här. So far, so good. Men häromdan när jag var inne och lyfte på några plagg kom en av expediterna och ställde sig bredvid, och utan att hälsa började hon slita i just de kläderna och tittade på och hon var så "våldsam" att hon nästan knuffade till mig. Jag förstår verkligen inte hur man kan bete sig så på sitt jobb; ett litet "hej" kan man väl kosta på sig till kunden. Och kunde hon inte ha slitit och ryckt i kläderna på ett annat ställe än just där jag stod..?

Sedan, när jag ändå bestämde mig för att prova en snygg top, fann jag ännu en sak att klaga på - provhytterna. De var skitsmå, med lampor som gav ett grönt sken och ingen spegel för att se baksidan av mig med plagget på. Då gav jag upp alltihop, och lämnade Cubus. För det spelar ingen roll hur snygga kläder en affär säljer - är personalen otrevlig tappar jag genast köplusten. Och kan jag dessutom inte betrakta hur kläderna ser ut på till fullo påverkar det såklart också negativt.

Puh, det blev en lång diss. Nu måste jag skynda mig tillbaka till skolan för tidningsarbete!

Inga kommentarer: