måndag 13 oktober 2008

Rock'n'roll-döden

Jag blev alldeles kall inombords för en stund sedan, när jag satt och slösurfade runt på Aftonbladet. I marginalen uppfattade mina ögon nämligen orden "Marilyn Manson" och "död" i samma mening. Men när jag hade fått tillbaka fattningen insåg jag att det stod "-stjärna" efter namnet, och att det alltså var en bandmedlem - Gidget Gain som sparkades ur bandet redan 1993 - som gått ur tiden och inte Brian Warner (Marilyn Manson) själv. Han får absolut inte dö nu, jag ska hinna se han live någon gång! Jag var så jävla sugen på att se honom när han var i Sverige i december förra året, men det blev tyvärr aldrig av. Men nästa gång, då jävlar ska jag stå längst fram i Globen (eller varför inte på en arena utomlands?) och dyrka honom.

Gidget Gain dog föresten av en heroinöverdos, döden var ju så att säga självförvållad. Det är såklart tragiskt, men är man så jävla dum att man går på sånt skit då leker man ju faktiskt med döden.

Mansons självbiografi "The long hard road out of hell" är för övrigt en av de bästa jag har läst i den genren.

Inga kommentarer: