lördag 4 oktober 2008

Så mycket känslor

Just nu känner jag så himla mycket...

För det första: Jag är helt trött och slut på. Även fast jag sov ända till elva i morse känner jag bara för att gå och lägga mig igen... What's wrong? Är det den mörka årstiden som börjar spela ut sin rätt?!

För det andra: saknar jag min Simon så innihelvetes mycket! I går när jag satt och kollade på tv kände jag en stark längtan efter att ha han här. Bara få pussas och mysa som man ska göra en fredagskväll. Det känns som det var år sedan vi hade en riktig myskväll på tu man hand... När jag har varit hemma de senaste gångerna har vi inte riktigt hunnit med det. Det har varit bråk (som är ur världen nu, hoppas jag?!), min vilja att träffa så många som möjligt där hemma och jobbet som har kommit i vägen. Nästa helg ska jag också hem och jobba, det blir det väl lite av mysvaran även då... Men helgen efter det kommer nog Simon äntligen upp till mig och då ska vi riktigt rå om varandra! Jag dör av gosabstinens annars!

... och för det tredje: är jag lite sugen på att ta upp mitt pianospelande igen. Det kommer sig av att jag hittade en snubbe på youtube som är helgrym på att spela hitlåtar. Och det var ju faktiskt den största bidragande orsaken till att jag slutade spela. Jag vill inte bara spela klassiska stycken, utan även modernare låtar. Även fast Für Elise är en höjdare när man väl har satt den.

Där har ni ett axplock av vad som rör sig i mitt inre just nu. Jag kan även lägga till att jag är proppmätt efter min och Emelies fika på stan i eftermiddag, middagen får nog vänta någon timme till.

Jag vill ha min älskade här nuu...

Inga kommentarer: