onsdag 8 oktober 2008

I'm going home!

Nu lämnar jag Piteå för den här veckan, och drar hem till gamla, kära Lycksele. Bussen går om en halvtimme, och som vanligt är jag ute i sista sekund med packning o.dyl. Men jag har i alla fall hunnit slänga ihop alla grejer, varit och köpt larver till Heavy & Metal, ett ben till Zorro - och så lite färdgodis och två tidningar till mig själv att underhålla mig med på bussen. Det känns dock lite tråkigt att spendera en sån här varm och skön dag i en buss, och dessutom åka mot kylan. Jag pratade med Simon tidigare i dag och då var det bara tre grader i Kribanan (även känt som Kriberg) där han befann sig. Här är det ändå nio grader, en skön höstdag med andra ord.

Jag upptäckte föresten i dag att mitt studiestöd har kommit in på kontot! Välbehövligt, minst sagt. Dessutom verkar de betala ut det retroaktivt, så jag kan gott säga att jag är en förmögen kvinna... Dock ska jag hålla hårt i pengarna ändå, det kommer säkerligen knaprare tider.

Nu måste jag göra mig i ordning och rusa till bussen!

Inga kommentarer: