torsdag 16 oktober 2008

Nu siktar vi mot helgen!

Jag har bestämt mig för att det ska bli fler liknande listor framöver. Har lyckats göra allt som stod där, så nu är artikeln och sportreferatet gjorda (och snart skickade), lägenheten är ren och jag har lyckats få Bredbandbolaget att makulera den där dumma räkningen. Aldrig i livet att jag tänker betala för telefoni som jag varken beställt eller använder! Boken, "Så arbetar en journalist", som jag hela tiden trott att jag har haft men insett att jag saknar, fick jag dock inte tag på. Jag ringde till och med Akademibokhandeln, och ingen av deras butiker i hela Sverige har boken - alltså är den slut från förlaget. Känns ju jätteskoj när jag har en tenta om en och en halv vecka...

I morgon tänker jag i alla fall bara vara ledig. Jag och några babes från klassen ska fara och se musikalen Hair på Pite Havsbad. Har helt glömt att skriva om att jag ska dit! Men i alla fall kom jag över en biljett i måndags för ynka 75 spänn (det kostar 395 riksdaler annars) och hoppade på tåget utan att veta vad det egentligen rörde sig om. Ärligt talat vet jag fortfarande typ nada om musikalen, eftersom att jag i vanliga fall aldrig brukar gå och se någon. Men det blir nog roligt, kanske speciellt eftersom jag kommer dit utan förväntningar!

Sedan i morgon kväll är det inflyttningsfest hos André som gäller, med efterföljande 80-tals rockfest på Kåren. Även där är jag lite oförberedd, är det någon som har en förslag på en passande outfit är förslag mer än välkomna! Jag har funderat på något Twisted Sister/Axl Rose-aktigt, men jag vet inte riktigt än. Måste se vad min garderob har att erbjuda.

Nu är det i alla fall klart att Simon inte kommer i helgen. Vilket såklart känns jävligt tråkigt då jag har sett fram emot att han ska komma. Samtidigt glädjs jag åt att han troligtvis kommer nästa helg i stället. Den här helgen har jag ju trots allt en del att roa mig med, förutom musikal och partaj står streetworkshop på schemat på lördag. Ska bli intressant att se hur det går att dansa med betongkepa.

De närmaste planerna är dock att jag ska kasta mig in i duschen och därefter skutta i säng. Jag måste ju vara utvilad inför morgondagen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, va härligt ;)

Anonym sa...

Det är nog så att jag hade ett typsnitt som inte din dator hade, nu borde det vara ordnat. Snygga kängor förresten :)