lördag 11 oktober 2008

Utstött ur Shellgemenskapen

Just nu är jag hyfsat sur. I dag är det nämligen personalfest för alla som har jobbat på Shell under de 26 åren som min chef (som för övrigt ska gå i pension) drivit det. Ett rätt stort partaj med andra ord, med en massa aktiviteter och roligheter ute på Trollbacken. MEN, såklart är det någon som måste jobba i kväll medan alla andra har roligt - och gissa vem den stackaren är..? Jag, såklart. Dessutom jobbar jag helt själv, förutom under en timme då Fredrik ska komma och hjälpa mig så att jag får käka. Det känns ungefär som när man var liten och alla i klassen blev bjuden på kalas, utom en...

Den blivande chefen har dock lite dåligt samvete över att jag blir "utanför" i kväll därför ska han bjuda mig och Simon på middag på Golden som en liten kompensation. Gissa om vi tänker ta det dyraste på menyn? :P
Jag har även funderat på att ta ett eller två glas vin till, det kanske blir roligare att jobba då?!


Jag var för övrigt på stan i dag och råkade få med mig en lång kofta hem... Jag har ju egentligen lovat mig själv att ta det lugnt med shoppingen ett tag, men när det kommer till koftor är det fan legalt att ta upp Visa-kortet. Hur ska jag annars överleva vintern?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är den blivande chefen, någon veteran även det?

Anonym sa...

Vad roligt att höra, jag hoppas hon får göra det. Tänk om alla fick vara alerta och bo kvar hemma och sedan bara dö knall och fall istället för att behöva flytta till någon lägenhet/ålderdomshem på äldre dagar. Vilket omställning det skulle vara. Haha, hade hon inte någon elak getabock som fick stå på andra sidan vägen förut? Hur som helst, jättekul att höra att hon fortfarande bor kvar!