onsdag 15 oktober 2008

Pitesnacks, Piteås nya höjdartidning

Puh, så var man hemma efter en hektisk dag med redaktionsövningar. Sju timmar kanske inte låter som en lång "arbetsdag", men utan lunch blev den rätt jobbig. Pinsamt nog hann jag bara leverera en enda artikel. Men det finns såklart en ursäkt and here it is: Hela förmiddan satt jag och ringde runt och letade folk till en intervju om vad som händer på kåren i år - hur svårt låter det egentligen? Men de hänvisade mig hit och dit, och när det stod klart vem som jag skulle prata med var det såklart hon jag först hade ringt, som inte kunde svara. Kan tilläggas att jag gick till kåren också för att leta henne (som jag blev tipsad om det av en jag ringde), men hon var inte där...
Men jag är i alla fall stolt över att jag lyckades intervjua en och skriva ihop en artikel på en och en halv timme. Det är väl ändå hyfsad effektivt?

Vår "webtidning" kan ni för övrigt läsa här. Självklart var det papperstidningen som var den stora grejen, därav oproffsigheten på Pitesnacks hemsida. Om ni är nyfikna på vad jag har skrivit, klicka på "Nöje". Det är dock inte jag som har placerat bilden åt fel håll, blame it on the redigerare!

Nu ska jag äta middag, med tanke på att det var nio timmar sedan magen fick sig något sist börjar det väl vara dags...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena snygging ;)
Hur äre med anna? haft liite dåligt om tid och varit lite lat att höra av mig. Men som du kan läsa nu på min blogg så äre snart ändring :)