måndag 6 oktober 2008

No money is not funny

Om det är något som jag har lärt mig i dag, är det att jag måste börja ta omvägar förbi stan. Jag var på banken för att fixa med CSN-överföringen, och tänkte att jag bara skulle gå en sväng i affärerna för att kika. Det kan ju aldrig skada, liksom...
Men fan vad jag fick ångra mig, för jag hittade nämligen hur mycket som helst - och då var jag bara inne i fem butiker. Ett par skitsnygga snörkängor, en jättesöt stickad klänning och den perfekta lilla svarta var några av de sakerna jag nästan började dregla över. Ja, jag förälskade mig till och med i en fuskpäls (!), något som jag aldrig har tyckt varit särskilt snyggt.

Men det är väl så det brukar vara, när man har som minst med pengar hittar man mest saker. Jag var dock tvungen att lägga undan the perfect LBD på Gina, jag och min garderob skulle gå under annars. Trots allt så har jag kvar pengar som jag fick på studenten, som jag har tänkt ska fungera som min "in case of emergency"-buffert. Och det här är verkligen en nödsituaion!

Föresten så måste jag ju gratta min favorit Carolina Gynning som fyller 30 år i dag. Jag läste att hon skulle fira sin födelsedag genom att ha en maskerad, där alla skulle klä ut sig till henne. Tack för tipset, nu vet jag vad temat blir för min 20-årsfest... Haha!
Grattis i alla fall, snyggo!

Pälsfrälst?

1 kommentar:

Anonym sa...

Har läst om det på många ställen, eller tja, en bekant hade en 18-årsfest då alla fick klä ut sig till henne. det är ju en grym idé, måste nog testa det jag med när jag fyller 20 ;)