tisdag 7 oktober 2008

Under bältet-humor, bokstavligt talat.

Enda föreläsningsdagen för veckan var i dag, och kanske var det just den vetskapen som fick mig (oss?) att orka. Alla var inställda på att bara sitta fram till lunch, men så avslutar vår MKV-lärare med att säga "... och så ses vi klockan ett, då ska Patrik komma och förklara djupgående om konsensus- och konfliktperspektivet". Kul... eller inte!

Dagen fick dock en rolig avslutning, med en film från utbildningsradion som innehöll många nakna män och deras pickar och pungar. Jag och Malin fnissade som om vi var två hormonstinna tonårsflickor - vilket vi i och för sig delvis är. Men jag skyller denna smått pinsamma skrattattack på trötthet.

Nu ska jag kila ner till Emma och se film med henne och några andra journalistbrudar. Samtidigt som jag har ett tvättberg (nåja, åtminstone en kulle) att ta itu med. Tur att vi bor i samma trappuppgång, det underlättar ju att kuta emellan då!

Inga kommentarer: