måndag 20 oktober 2008

Kickstart my week, heyho

Hej, hej och förlåt för att jag inte har bloggat idag (har någon ens saknat mig?). Men nu är det så att jag har varit extremt upptagen med att fördriva denna underbart, fantastiska dagen på bästa sätt. Självklart ett jag ironisk. Förra veckans första inlägg döpte jag närmare bestämt till "I hate mondays." och jag är benägen att döpa detta inlägg till desamma. Veckan fick nämligen en kickstart i morse. Jag hade ställt klockan på 6.30 för att både hinna med snooz och dusch innan jag skulle bege mig till skolan och träffa Angelica 8.15. Så vaknade jag med ett tvärryck i morse och tänkte "jäklar vad duktig jag är, som vaknar innan ens klockan har ringt". Började famla efter mobilen för att se hur lång tid jag hade kvar av min sömnperiod, men hittade den inte på nattduksbordet. I stället låg jag på den i sängen och när jag grävt fram den under mig själv var den nästan åtta. Bra jobbat, Anna, verkligen!

Det var bara till att ringa Angelica och förklara att jag skulle bli lite sen eftersom jag hade nyvaknat, varav hon svarade "ja, det är lugnt men du behöver ju inte sminka dig för det hann jag inte heller göra i morse". Jag tog en titt i spegeln och konstaterade ett helt omålat ansikte inte gick ihop med frisyren som idag såg ut som något en hund hade tuggat på. Det blev med andra ord en snabb make, lite frukost (jag fungerar inte om jag inte har käkat på morgonen), tandborstning och sen for jag i väg. Det kändes lite pinsamt att komma en halvtimme sen till vår bestämda tid eftersom Angelica hade åkt buss från Skellefteå redan halv sju och jag bor typ tio minuter från skolan... Men that's life, hon får ju vara nöjd att jag kom ihåg att ta på mig kläderna i alla fall!

Jag tänker dock inte säga att den här dagen har sugit totalt, kanske för att jag är van vid dåliga (hår)dagar vid det här laget. Fast sen kan den där påsen med vindruvor som jag släpade med mig hem från Ica har gjort sitt också för att lyfta dagen...
God kväll, nu ska jag börja med lite skolarbeten!

I love bad hair days!

Titta bara vad glad jag är!

Inga kommentarer: