tisdag 7 oktober 2008

Så arbetar inte en journalist

Det vart en utbildningsfilm i kväll i äkta journalistkonst - eller snarare en handledning i Så arbetar inte en journalist. Vi såg nämligen Morgon Pålsson - Världsreporter. Jag var skeptiskt innan, men när filmen väl rullade skrattade jag hejdlöst. Så jag kanske inte behöver säga att den var riktigt jävla rolig..?

Det vart en hel del snack efter filmen, bland annat om reseminnen, konsten att tala engelska när man är nervös och pinsamma festminnen. En av tjejerna bjöd även på en kiss and tell, när hon avslöjade att hon har haft en "affär" med en svensk, känd man. Jag kanske ska tipsa Kolsyra (Musikhögskolans webtidning, som jag funderar på att börja skriva i) om att det är något man kan lyfta in i en skvallerspalt... Hm.

Det är för övrigt skönt att bara ha två trappor hem, när man är lite slö efter film och prat. Nu längtar jag efter sängen, men det känns jobbigt att jag måste renbädda innan jag kan krypa till kojs. Men det är såå värt det sedan när man får somna in i nytvättade lakan. Vardagslyx!

Jag gillar affischtexten, "En komedi om journalister och andra terrorister" :P

Inga kommentarer: