lördag 18 oktober 2008

Jag skyller det på sista drinken

Dagen började verkligen förjävligt för min del (känns det igen?). Slog upp ögonen vid tio i morse och det tog ungefär en hundradels sekund innan huvudvärken och illamåendet slog över mig. Och som jag förbannade mig själv för att jag inte drog gardinerna för fönstret i går innan jag gick och la mig. Solen har nämligen gjort comeback här i Piteå efter gårdagens regn och för tillfället retade jag mig som fan på att den lös in i ögonen... Men jag lyckades somna om i ungefär en timme innan det var kört. Och för andra gången i mitt liv var jag tvungen att spy av baksmällan. Ja, ni förstår att jag mådde hyfsat pyton i morse.

Men sen fick jag i mig lite frulle och framförallt vätska, tog mig in i duschen, smörjde in mig omsorgsfullt och tog på mig smink. Jag tror nämligen att det är det bästa receptet mot baksmälla: att inte ta på sig mjukisbyxorna och lägga sig framför tvn. Självömkan brukar ju - i alla fall för min del - öka känslan av att man mår för jävligt. Nej, att fixa till sig så att man åtminstone är hel och ren slår vilken återställare som helst.

Sedan vad det en streetworkshop på skolan som gällde för min del. Att fara och dansa i två timmar var dock ingen höjdare när jag hade varit tvungen att tömma magsäcken bara några timmar innan. Det var omöjligt att fokusera och få kroppen att röra sig rätt. Jag vågar nog till och med påstå att det var det sämsta jag har presterat på ett danspass någonsin. Till en början vart jag förbannad på mig själv för att jag sög rent utsagt, men innan slutet skrattade jag bara åt att ingenting funkade.

Nu ska jag återigen hoppa in i duschen och tvätta bort danssvetten och sen måste jag fara och inhandla middagsmat. Det blir en sen middag, med andra ord.

(Jag har föresten provat att ringa Simon två gånger i eftermiddag, men han svarar inte! Where are you darling???!)

Inga kommentarer: