onsdag 3 september 2008

Bäckis, the place to be

Som ni märker är jag för tillfället ledsen, väldigt ledsen. Men även om det såklart är jobbigt att vara här i Piteå helt "ensam" - visst, jag har mina underbara klasskompisar men de vill jag inte precis tokböla inför såhär i början - finns det även fördelar med att ha flyttat, mitt i allt det hemska. Till exempel upptäcker jag ständigt nya saker att glädjas åt. Som igår, när jag hängt den sista tvätten och kom in i trapphuset stod det två killar längst ner i trappuppgången och snackade. Jag involverades (involverade mig själv?) genast i deras samtal, och under tiden vi pratade droppade grabbsen bara in på ett löpande band. Till slut var vi sex pers samlade och vi kom på att vi skulle ställa in en soffa längst ner i huset så att vi kan skapa ett mysigt hängarställe, "Bäckis" (uppkallat efter gatan vi bor på). Dessutom har några planerat en husfest till helgen, där de som bor på nedersta våningen ska ställa upp dörrarna till lägenheterna så att det blir som en jättelokal! Jag får dock besök i helgen, men jag hoppas att jag ändå hinner med festen. Och föresten - jag är jäkligt tacksam att jag bor på översta våningen och slipper ställa upp min lägenhet vind för våg!

Idag har vi även haft första lektionen i tidningsjournalistik, vilket jag tror är en kurs som jag kommer att gilla. Det blir säkerligen en utmaning att skriva flera olika typer av tidningstexter, men det är ju faktiskt det jag vill jobba med! Det kanske är lite tidigt att säga efter att det bara har gått tre dagar av skolan, men det känns som att jag äntligen har hittat rätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

"men det känns som att jag äntligen har hittat rätt" tycker jag låter som perfekt anna :) happy for you!