tisdag 9 september 2008

Jag har hittat min journalistbibel!

Tack gode journalistguden för att det finns rak och okomplicerad kurslitteratur och inte bara sånt som är skrivet med invecklat ordbajseri á la MKV-böckerna. Jag ska vara klar med min artikel imorrn, har inte ens börjat än men jag har ändå lagt ner 40 minuter nu på att läsa en bok som heter "Att skriva i tidning". Och tur var väl det, jag fick hur mycket bra tips som helst som man som nybörjare inte reflekterar över. Den boken kommer att vara min Bibel i några veckor framöver. Men det är bara att inse att det kommer att bli en lååång natt, eftersom jag har tänkt se tv i två timmar nu innan jag börjar själva arbetet. Och kom inte och säg att det är a waste of time, alla vet väl att kreativiteten flödar bäst på natten?

Nu har jag föresten inga fler lektioner i veckan. Egentligen skulle jag kunna åka till Lycksele redan imorgon eftermiddag, men jag väljer nog ändå att fara på fredag. Då kanske jag får något gjort; referatet om gårdagens föreställning (den var bra föresten!), röja upp i lägenheten, fixa internetbank och CSN (jag vet, jag är seg!). Dessutom kanske jag hinner vila upp mig, så att jag blir frisk och fit for fight för en (förhoppningsvis) trevlig helg hemma i söder.

Nej, nog med svammel. Nu ska jag skära upp lite fruktsallad och se Top Model New York!

I kväll är fashion down to buisness

Inga kommentarer: