onsdag 10 september 2008

Minns du Estonia?

Haha, jag fick besök för en snubbe från Hyresrättsföreningen för ett tag sedan. Han kom för att berätta om föreningen, men det slutade med att han pratade om den i fem minuter och sen snackade han om konspirationsteorier i 40 (!) minuter. Visst var det väl ett intressant samtal, men när han började fråga om jag minns detaljer från Estonia blev jag nästan full i skratt. Jag var 5 år när det inträffade, visst minns jag dagen då båten sjönk men inte så mycket mer. I den åldern reflekterade man ju mer över sandlådan än nyhetsflödet.

Nu har jag föresten sett färdigt alla säsonger av Sex and the city; jag lyckades suga på karamellen i tre veckor. När jag såg sista avsnittet kunde jag inte låta bli att börja böla, mest för att jag är blödig men även för att jag nu inte har fyra brudar att koppla av med när jag vill. Nu längtar jag tills filmen kommer ut på DVD, jag missade tyvärr den när den gick på bio... Jag ska banne mig köpa filmen då - den måste man ju nästan ha för att göra samlingen komplett :)

Då var det slut med det den dagliga dosen av SATC...

Inga kommentarer: