torsdag 4 september 2008

Ursäkta, vad har du i fit...ckan?

Puh, jag är helt slut på! Jag är sannerligen inte van vid att ha lektioner hela dagen. Det är även rätt jobbig att ha samma kurs från 9 till 16, jag saknar faktiskt variationen mellan lektioner som man har när man går gymnasiet. Däremot är det skitroligt att bara läsa sånt man är intresserad av!

Idag var det tidningsjournalistik som gällde och vid lunch fick vi ett uppdrag vi skulle utföra. Vi skulle gå ner på stan och göra en enkätundersökning med minst fem personer. Vi var uppdelade i grupper om två och skulle göra upp mellan varandra vem som skulle ställa frågan "Hur intresserad är du av det amerikanske valet?" alternativt "Vad har du i fickan?". Jag och Evelina körde sax, sten, påse om saken och jag förlorade tyvärr... Vilket betydde att jag fick ställa fickfrågan. Och jag ville absolut inte ställa den, inte nog med att den kändes närgången på något sätt, jag var dessutom livrädd att jag skulle säga fel och istället fråga "vad har du i fittan"... Det gick dock bra, jag tog fram min charmigaste sida och höll tungan rätt i munnen. Ingen gick heller iväg när jag skulle prata med de, vilket däremot Evelina fick uppleva, så jag fick betrakta det som en klart godkänd insats!

Imorgon har vi inga lektioner MEN - är det något jag redan nu lärt mig är det att inga lektioner absolut inte betyder ledighet när man läser på högskolan. Jag måste bland annat börja fila på min nyhetsartikel som ska vara klar till på onsdag, och jag har inte kommit på vad jag ska skriva om än. Jag hade lite idéer förut, men de sprack när jag fick veta att vi skulle ha med ett intervjumoment i uppgiften. Så har någon ett bra uppslag, just tell me! Däremot hade jag tänkt ta mig en sovmorgon imorrn, hjärnan arbetar ju bättre och kreativiteten flödar mer om man är utvilad!

Inga kommentarer: