onsdag 3 september 2008

Postlig logik?

Kan någon förklara hur brevbäraren i mitt kvarter tänker? När jag flyttade hit upptäckte jag att jag hade glömt fjärrkontrollen till både tv:n och dvd:n, och eftersom det var ganska irriterande att starta en film (läs: Sex and the city) utan dosa bad jag pappa att skicka upp de. Sagt och gjort, han skickade upp de, men när paketet kom återstod ett litet problem. Brevbäraren hade bokstavligt sagt tryckt in lådan i min postbox, så för att få ut fjärrkontrollerna var jag tvungen att hämta en kniv och skära upp lådan (eftersom lådan var för stor för att få ut). Jag kan föresten tala om för er att jag innerligt hoppades på att inte träffa på någon i trappuppgången då jag kutade ner, beväpnad med en kniv...

Hur som helst. Idag kom äntligen mitt paket med linser, och ni kan ju tänka er hur relativt smal och liten lådan var som de levererades i. Men tror ni inte att brevbäraren den här gången bara hade lagt de på golvet nedanför postboxarna, då de med lätthet skulle gå in i min box? Till skillnad från fjärrkontrollspaketet som var typ tre gånger så stort... Ja, jag vet inte hur de postanställda tänker här - men kanske kan dagens golvleverans bero på att jag råkade trycka in sidorna på luckan igår när jag gav mig fan på att få ut den tomma lådan som fjärrkontrollerna låg i?!

Nu väntar programmet som säkert de flesta som har igång sin tv just nu tänker se: Idol 2008. Ska bli spännande att se hur den nya juryn är...

Undra om Laila Bagge gör sig lika snygg i tv som på bild..?

Inga kommentarer: