torsdag 18 september 2008

Mer nostalgi!

För att fortsätta på ämnet "musik som väcker minnen" kan jag berätta att jag för alltid kommer att förknippa denna låt med en försommarkväll, en vecka innan studenten. När hela klassen, plus några skidisar och naturare var samlade ute på Norrmalm och grillade, spelade brännboll, drack öl och hade allsång i en bua till bl.a. denna underbara låt.

Tänk att det bara var tre månader sedan jag tog studenten. Det känns som mycket längre sedan. I sommar har jag hela tiden tyckt att studenten kändes "som igår", men jag tror att flytten och förändringen av mitt liv har gjort att den underbara dagen känns mer avlägsen. Men som sagt, då kan jag bara spela den här låten så känns det än en gång som igår...

Jag hittade bilder från denna kväll, som sagt - MINNEN!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill ha både dina och Thigers fräknar! Du får gärna skicka din artikel till min mejl om du vill :))