tisdag 16 september 2008

Jag vill bläcka mig nuu!

Allt talar för att det blir en tatuering snart. Igår när jag var ute och gick upptäckte jag en tatueringssalong här i stan, Left hand tattoo. Självklart googlade jag de direkt jag kom hem och fann att de verkar vara riktigt grymma, de har bl.a. gjort några sjukt snygga porträtt! Och i kväll bläddrade jag igenom en tidning och fann min tatuering. Eller, det var ju i ärlighetens namn någon annans men jag tänker inspireras av den i alla fall och möjligtvis sätta den på ett annat ställe på kroppen. Men vi får se hur det blir, även om jag har hittat studio och motiv måste det ju finnas en annan viktig komponent - pengar. Och jag har inte ens fixat studielånet än...

Föresten, tidningen som jag fick gaddningsuppenbarelsen ur hittade jag i trapphuset. En vänlig själ hade lagt ut en hög glansiga veckotidningar med en post-itlapp som löd: "Varsågod!". Jäklar vilken bra idé. Jag har själv svårt att kasta magasin så en lösning är ju att lägga de där för bättre behövande, istället för att lägga på hög här hemma. Jag snodde åt mig en Damernas Värld i alla fall, det är ju en sån där tidning jag aldrig köper. Om Elle ligger kvar imorrn ska jag roffa åt mig den med.

Men enough med skrivning för natten, åtminstone på bloggen. Nu ska jag börja med mitt referat!

Inga kommentarer: