onsdag 17 september 2008

Plastikdrömmar

Jag sitter och ser programmet "Plastikdrömmar - tonåringars snabba väl till skönhet". Jäklar vad ruskigt det ser när de utför plastikoperationerna - och jäklar vad irriterad jag blir på tjejerna i programmet. Eller jag tycker nog mer synd om de, att de mår så dåligt över sina komplex att de känner att de måste korrigera sina "fel" redan när de är så unga, bara 17 år. Dock tycker jag att hon som är överviktig använder sig av helt fel forum: träning och bra kost vore en mycket bättre väg, även om det tar lite längre tid och kräver större. Det är ju dessutom tusen gånger säkrare.

Jag kan förtydliga att jag inte är emot plastikoperationer, bara i sån ung ålder. Att göra ett så pass stort ingrepp innan kroppen kanske inte ens är färdigutvecklad känns inte sådär jättesmart. Dessutom tror jag att självkänslan byggs upp mer och mer ju äldre man blir, om några år påverkar små boobs eller överflödigt fett deras liv lika mycket. Och gör det fortfarande det har de ju haft fler år att tänka igenom beslutet noggrant!

Själv har jag fått nog av operationer, skulle jag göra ett kosmetiskt ingrepp skulle det vara om det hände något oförutsett med min kropp. Men det hoppas jag att det inte gör :)

Inte så lockande...

2 kommentarer:

Anonym sa...

då dom lyfte bukskinnet var det inte speciellt fräscht...

Anonym sa...

ne usch det var riktigt äckligt!