söndag 28 september 2008

Snobbar som jobbar (till skillnad från alla fyllskallar)

Nu sitter jag i vardagsrummet hemma på Villhill, omgärdad av en massa urdruckna ölburkar. Men ingen av de har jag ens tagit en klunk ur, jag har jobbat i kväll också... Medan hela Lycksele är ute i partynatten, känns det som. Väckarklockan är ställd på 7, så det börjar bli hög tid för mig att gå och lägga mig och sova innan nästa pass börjar.

Jag kan i alla fall trösta mig med att jag och VD for på hotellet igår efter jobbet och hade en riktigt trevlig kväll! Synd bara att saker och ting blev mindre roliga när jag kom hem... Men vi tar det en annan gång!

Kvällens roligaste för mig var föresten efter stängning, när jag och Fredrik städade bort och körde en omgång "snillen spekulerar". Eller "snobbar som jobbar", som Fredrik uttryckte det. Det var besserwisseri (mitt egna ord!) på hög nivå.

1 kommentar:

Anonym sa...

på onsdag skulle jag få ett nytt kort.puss