fredag 19 september 2008

Beskedet som kommer att skaka humorSverige

Mina kära vänner, ni läser just nu en blogg som skrivs av framtidens Robert Gustafsson, Magnus Betnér, Björn Gustafsson... Ja, jag ska alltså bli framtidens stand up-stjärna. Jag läste nämligen ett reportage i Pause idag med namnet "Vem sa att det inte finns roliga tjejer" som handlade om myten att killar är roligare än tjejer. Och då kände jag att jag är nog roligare än de flesta killar jag känner, ja kanske till och med den roligaste människan i hela min bekantskapskrets. Visst, jag har ju min dåliga "götebor'shumor" men jag har ändå roligt med mig själv nästan varje dag (tolka det rätt bara). Igår t.ex. satt jag och skrattade högt för mig själv. Vilket i och för sig mer berodde på pinsamma människor i Idol men jag har ju humor i alla fall. Så se upp den mansdominanta humorvärlden, här kommer Anna - rolig som få!

Men bara så ni vet har jag inte gett upp journalistdrömmen, men det är alltid bra att ha en backup om nu saker - mot all jävla förmodan - skulle skita sig. Dessutom tänkte jag att jag kunde kombinera stand-up med skriverier. Jag kan göra en blogg i stil med "1000 apor" eller nåt. Inte för att jag brukar vara inne och ta del av den sidan, men jag har ju i alla fall förstått att det ska vara bloggvärldens mesta humorscen. Men snart kanske det alltså blir ändring på den när "1 åsna" börjar humorblogga.

Jag såg föresten på "Vem kan slå Filip och Fredrik i kväll" och började då fundera över i fall en tjej skulle tävla mot de, skulle hon också fått ha susp i den sista balanstävlingen? Annars skulle det ju kunna sluta med en fläskläpp...
(HAHA, ni ser - mitt första skämt. Jag kommer att gå långt.)

1 kommentar:

Anonym sa...

haha ja kanske jag vinner den tävlingen på sämsta metafor ;D hmm jaja, ingen större helhets översikt då jag skrev från mobilen igår kväll :p liten skärm juuu :D