måndag 22 september 2008

Går det att läka ärr?

Jag var nere på stan ovanligt nog (eller inte) i eftermiddag, och skickade äntligen iväg min låneansökan till CSN. Jag hoppas att det går relativt fort och smidigt, mina pengar börjar sina nu... Däremot gillar jag inte det faktum att jag kommer att belåna mig för hela min framtid. Men å andra sidan måste man ju kunna leva, och det kostar sannerligen pengar att kunna roa sig!

For även en sväng förbi Apoteket för att kolla hur mycket en tub Dermatix kostade. Jag läste om den i en tidning härom dagen, det är en kräm som ska reducera ärrvävnad. Och är det något jag har så är det ju ärr... Först ett litet efter blindtarmsoperationen men även mitt större från när jag opererade tarmvred. Jag har egentligen inga problem med dessa, jag är bara nöjd att jag överlevde smärtan jag fick utstå före och efter operationerna. Vilket de flesta gör, men just då kändes det inte som att man skulle komma levande från sjukhuset. Men i alla fall, om det finns någon kräm som kan "ta bort" ärret skulle det vara roligt att testa. Däremot var inte priset speciellt kul - 400 spänn kostade en liten rackars tub! Men när jag får mitt första csn-bidrag kanske jag får fira genom att köpa en tub..?

Någon som har testat och vet om det funkar?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vake up Annsson! Det går inte att läka ärr med en salva, fattar du väl :-) Använd pengarna till nåt roligare! kram