tisdag 30 september 2008

Livet som fattig student

Jag gjorde en minst sagt horribel upptäckt i dag när jag skulle betala hyran: när den dras från kontot i morrn har jag bara 1700 kr kvar. Det är ju tur att man inte får lön heller förrän om 27 dagar... :P Så det kanske börjar bli hög tid att börja käka studentkost; nudlar och ravioli. Otur att jag hatar båda delarna, dock.

Däremot fann jag en trevligare upptäckt i postboxen när jag kom hem från stan efter en fönstershoppingrunda. CSN har godkänt min låneansökan, förhoppningsvis dröjer inte första utbetalningen ända till den 21:a. Då kanske jag slipper nudeldieten ändå, med andra ord!

Jag har i alla fall insett att jag måste börja tänka mer ekonomiskt nu, åtminstone när det kommer till shoppingbiten. Första steget tog jag i dag, när jag gick in på h&m och lämnade tillbaka en kofta som jag köpte förra helgen men sedan visade sig vara för stor (har jag gått ner i vikt på tio dagar..?). Jag brukar aldrig lämna tillbaka kläder, trivs jag inte i de använder jag de bara en gång eller i värsta fall aldrig. Men nu är det alltså ändring på det! Jag köpte dessutom ingenting på stan, trots att jag provade en massa olika plagg som jag verkligen ville ha. Duktiga mig!

Men vi får väl se om jag kanske unnar mig ett av plaggen när CSN kommer... Hehe!

Inga kommentarer: